torsdag den 21. november 2013

And the winner is... SOUTH AMERICA! - del 2

Det som min mavefornemmelse fortalte mig var ikke, at jeg ikke skulle have bestilt billetten - tværtimod.
jeg var blot i den fase, som jeg rammer flere gange når der er noget nyt under opsejling i mit liv... Usikkerhed. Jeg var meget overrasket over, at usikkerheden var kommet så tidligt, men det havde helt sikkert meget at gøre med, at nu var jeg for alvor nået dertil hvor der ingen vej tilbage er...

Nåh, men... En ting, som plagede mig, var min nysgerrighed. Kort inden jeg havde lagt mig til at sove, havde jeg vanen tro været forbi et par backpacker forums på nettet, for lige at tjekke om der nu var sket noget nyt på fronten - og som altid var der det.
En anden backpacker havde svaret på et af mine gamle indlæg på siden, omkring det at rejse til Sydamerika, hvor jeg havde stillet lidt blandede spørgsmål.
Jeg fik et tip om en alternativ måde at nå til Sydamerika, og da jeg fra naturens side er meget nysgerrig, blev jeg nødt til lige at tage et hurtigt kig på, hvad det nu var for noget.
Det viste sig så, at 2 dage efter mit fly fra Lissabon skulle lette, kunne jeg flyve enormt billigt fra Oslo i Norge til Fort Lauderdale i Florida, USA. Det virkede jo umiddelbart ganske interessant, og min nysgerrighed fik derfor et ekstra tag i mig - nu blev jeg jo nødt til at finde ud af, hvilke muligheder jeg så - i teorien naturligvis - ville have for at komme videre fra Florida til Sydamerika.
Det viste sig så, at yderligere 2 dage efter flyet til Florida ville lande, var der en discount-billet til Guatemala City, Guatemala til langt under normalprisen. Hold da op, tænkte jeg... Hvor heldig har man lige lov at være? Det ville jo være noget nær uforskammet, ikke at tage imod sådan et godt tilbud!
Jeg fik tjekket prisen for at afbestille min oprindelige billet - og selv med det betalt, ville jeg stadig spare lidt over 2000 kr. på at rejse via Oslo og Florida. Jeg bestemte mig dog for lige at sove på det, inden jeg ville foretage mig yderligere...

Næste dag havde intet ændret sig. Tilbuddet var simpelthen næsten for godt til at være sandt - men om ikke andet stod det sort på hvidt, lige dér på min skærm. Jeg bestilte billetterne, og fik afbestilt den oprindelige.
Denne gang var følelsen en helt anden - jeg kunne mærke på mig selv, at det var det rigtige valg jeg havde truffet. Så nu hedder udgangspunktet Mellemamerika - men planen er da også fortsat at komme forbi Sydamerika på et eller andet tidspunkt.

Nu sidder jeg her på mit værelse imens jeg skriver, kigger ud over Vesterbro i Aalborg og kommer til at tænke... "Er jeg fuldstændig tosset?! Bare sådan at bestille flybilletter på må og få - det har jeg da aldrig gjort før!" Haha, gu' er jeg så - og det er jeg skide taknemmelig for at være! Hvis ikke jeg havde været en lille smule tosset, hvilket i øvrigt er en tanke, som ofte strejfer mig - så havde jeg aldrig siddet her med den følelse som mange snyder sig selv for, trods de har et helt liv til at gøre noget ved den; følelsen af, at følge sine allerstørste drømme!

Min flybillet er en enkeltbillet. That's it. Jeg har læst mig frem til, at det ikke er anbefalet at rejse på enkeltbillet til de fleste mellem- og sydamerikanske lande, da man risikerer at løbe ind i problemer i immigrationen i lufthavnen og ved grænseovergange, men jeg satser på at finde en løsning på dette - jeg nægter simpelthen at være bundet til en fast hjemrejsedato og dermed destination, da hele idéen med min rejse er at være fri og følge min mavefornemmelse.

Jeg vil have følelsen af usikkerhed, bevæge mig udenfor min tryghedsboble og leve livet på kanten. Jeg vil ikke bare føle mig i live - jeg vil føle mig rigtig i live!


Skulle du have lyst til at læse lidt mere om mit kommende projekt og min motivation bag, kan du finde mere detaljeret information ved at trykke her: Explore. Dream. Discover.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar